چمدان : سازمان گردشگری چین اعلام کرد این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این آکادمی در گزارش خود آورده است که گردشگران چینی در این مدت از ۲۰۰ شهر از سراسر کشور به ۱۳۰ کشور دنیا سفر توریستی انجام داده‌اند.

بر همین اساس بیشترین شمار گردشگران از شهر «شی آن» در شمال غرب چین و مبدا جاده ابریشم قدیم بوده‌اند که رشد آنها در مقایسه با دوره مشابه سال قبل میلادی ۱۸۰ درصد بوده است.

در این میان تایلند همچنان اولین مقصد گردشگران چینی بوده است و در رده‌های بعدی کشورهای ژاپن، ویتنام، کره جنوبی، سنگاپور، اندونزی، مالزی و روسیه قرار دارند.

چین درصدد یک سرمایه گذاری بزرگ در بخش گردشگری است تا این صنعت را به یکی از موتورهای رشد اقتصادی تبدیل کند. چین اعلام کرده است که از این پس صنعت خدمات و عرضه و تقاضا و تمرکز بر ویژگی‌های تولیدی به جای سرمایه گذاری خارجی مستقیم، مسیر رشد اقتصادی را تعیین خواهد کرد.

دولت چین در پنج سال گذشته به تدریج تلاش کرده است تا صنایع خدمات و گردشگری را به جای صادرات و سرمایه گذاری به موتورهای محرکه رشد تبدیل کند. بر اساس برنامه ریزی دولت چین در سال ۲۰۱۷ میلادی افزون بر ۲۱۸ میلیارد دلار در صنعت خدمات گردشگری سرمایه گذاری شد.

توسعه تجهیزات و مراکز گردشگری، بهبود ساختارهای زیربنایی و همچنین رشد گردشگری در مناطق روستایی از برنامه‌های چین است.

سازمان گردشگری چین در تارنمای خود آورده است که از هم اکنون تا سال ۲۰۴۰ میلادی صنعت گردشگری دورانی طلایی را سپری خواهد کرد.

تارنمای چاینا ارگ هم در گزارشی آورده است که سرانه رشد تولید ناخالص داخلی کشور از مرز هشت هزار دلار فراتر رفته است و این کمک زیادی می‌کند تا درآمد خانوارها افزایش یافته و آنها بیشتر برای گردشگری هزینه کنند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی درامد گردشگری چین به چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد یوان (هر دلار ۶٫۸ یوان) رسید که این رقم ۱۱ درصد از کل رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

رشد صنعت گردشگری چین در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با یک سال قبل از آن ۲۹ درصد اعلام شده است.