تولید محتوای خلاقانه بصورت موشن گرافیک و ویدئو همراه با ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای مخاطبان جزو جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتیهستند.

 

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

طبق یک نظرسنجی هفتاد و شش درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله پوش نوتیفیکیشن را بر روی تلفن خود فعال کرده اند.

 

براساس این نظرسنجی، کاربران پوش نوتیفیکیشن را به دلایل زیر فعال کردند:

  • ۵۰٪ برای دسترسی به پیشنهادات خاص یا منحصر به فرد
  • ۴۴٪ برای پیگیری سفارشات
  • ۳۸٪ برای بررسی و مدیریت حساب‌ها
  • ۳۶٪ برای دسترسی به مارک های در حال پیشرفت
  • ۳۴٪ برای دریافت اعلان ها آنی در مورد فروش و میزان دسترسی
  • ۳۱٪ جستجوی موجودی
  • ۲۹٪ به روز بودن همراه با محصولات و خدمات
  • ۲۸٪ برای دریافت اعلان های مبتنی بر مکان
  • ۲۵٪ برای بهبود تجربه وب سایت شان

پوش نوتیفیکیشنهای درون برنامه به طرز شگرفی مورد استفاده قرار می گیرند، که ۶۸٪ آنها را برای اپ های شان فعال کرده اند و ۷۶٪ از گروه های سنی جوان (۱۸ تا ۳۴ ساله) از آنها استفاده می کنند. این نظرسنجی نشان داد که ۷۰ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی، می گویند که پوش نوتیفیکیشن درون برنامه برای آنها ارزشمند است، ۴۳ درصد از مصرف کنندگان گفتند که احتمال اینکه از پوش نوتیفیکیشن در دسترس، از طریق یک اپلیکیشن استفاده کنند، بیشتر است.

 

پوش نوتیفیکیشنها یک ابزار دیجیتالی قدرتمند برای تبلیغات اینترنتی هستند. آنها به کاربران پیام های جدید و رویدادهای مهم را اطلاع می دهند، حتی زمانی که کاربر به طور فعال از برنامه استفاده نکند. علاوه بر این، آنها به شما اجازه می دهند به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشید چرا که اعلان ها از طریق پیامک، بنر یا نِشان، منتقل می شوند. یعنی پیام شما نمیتواند در پوشه اسپم قرار بگیرد یا در صندوق ورودی خوانده نشده باشد.

پوش نوتیفیکیشن ها مانند پیام های متنی SMSو هشدارهای موبایل ظاهر می شوند، اما فقط به کاربرانی که برنامه شما را نصب کرده اند، ارسال می شوند. هر پلتفرم تلفن همراه دارای پشتیبانی برای پوش نوتیفیکیشن ها است – iOS، Android، Fire OS، ویندوز و BlackBerryهمه خدمات خود را دارند.

پوش نوتیفیکیشن ها راهی برای صحبت مستقیم با یک کاربر هستند. آنها در فیلترهای اسپم از بین نمی روند و یا در یک اینباکس فراموش نمی شوند . قطعا این یک سیستم دیجیتال مارکتینگ منحصر به فرد است بطوری که تعداد کلیک ها می توانند دو برابر ایمیل باشند. آنها همچنین می توانند به کاربران یادآوری کنند که از یک برنامه استفاده کنند، چه برنامه باز باشد یا نباشد.

 

کاربرد های تبلیغات نوتیفیکیشن

  • ارتقای محصولات یا پیشنهادات برای افزایش فروش
  • بهبود تجربه مشتری
  • تبدیل کاربران اپ ناشناخته به مشتریان شناخته شده
  • ارسال به لحظه ی فاکتورهای معاملاتی
  • انتقال کاربران به کانال های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی

motion graphicsموشن گرافیک چیست؟

به زبان ساده موشن گرافیکانیمیشن ها (کاراهای گرافیکی متحرک) هستند که داستانی را به مخاطب می رسانند.

داستان های موشن گرافیک می‌توانند از طریق متن متحرک، تصاویر متحرک و یا هر دو گفته شوند؛ که می توانند دوبعدی ۲Dیا سه بعدی ۳Dباشند. حالت ها و مدلهای بسیار زیادی وجود دارند، به همین دلیل است که ما موشن گرافیک ها را دوست داریم.

موشن گرافیک ها به رسانه های محبوبی تبدیل شده اند چراکه آنها ابزارهای داستان سرایی فوق العاده ای هستند، اما همه آنها یکسان و شبیه به هم نیستند. یک موشن گرافیک واقعا موثر برای دیجیتال مارکتینگ، از عناصر بسیار مهمی تشکیل می شود.

 

برای دیجیتال مارکتینگ موفق این سؤالات را از خودتان بپرسید تا یک داستان خوب داشته باشید:

  • من سعی دارم به چه مخاطبی دست پیدا کنم ؟
  • می خواهم مخاطبان چه چیزی را یاد بگیرند؟ چه چیزی را به یاد بیاورند؟ یا انجام دهند؟
  • میخوام چه احساسی به آنها دست دهد؟

 

به یاد داشته باشید: نحوه تولید محتوا برای موشن گرافیک بسیار مهم است و این مدل تبلیغاتراه های متعددی را برای گفتن داستان به شما ارائه می دهد، و شما مجبور نیستید یک داستان تکراری برای هر کدام داشته باشید.

بر خلاف اینفوگرافیک های ثابت که در آن شما به تصاویر تکیه می کنید و داستان خود را کپی می کنید، موشن گرافیک، حرکت، صدا و سایر ابزارها را برای شما فراهم می کند. زمانی که در حال طراحی فیلمنامه تبلیغاتی تان هستید ، در نظر بگیرید که کدام بخش از داستان تان با موارد زیر، بهتر ارتباط برقرار می کند:

 

متن متحرک: داستان هایی که فقط از متن استفاده می کنند، می تواند برای موقعیت هایی مانند نمایشگاه های تجاری که صداگذاری امکان پذیر نیست، مناسب باشد. همچنین می تواند یک ابزار داستان سرایی برای تشویق مخاطبان تان، به تمرکز باشد، زیرا همه تمایل دارند هنگام خواندن، دقت کنند.

پخش صوتی: در بحث برندینگ و بازاریابی اینترنتی، ما در مورد یافتن صدایی برای نام تجاری، توصیه های بسیاری می کنیم. پخش صوتی ، فرصتی است که دقیقا همان کار را انجام دهید. پخش صوتی ، همراه با انیمیشن ،نمایش داده می شود، بنابراین دو کار در کنار هم(همزمان) انجام می شوند. اما مراقب افراط در نوشتن بیش از حد اسکریپت(فیلمنامه)، باشید.

هر دو: همانطور که قبلا ذکر شد، پخش صوتی و تصویری در کنار هم، برای نمایش داده ها، فیلم های توصیفی یا هر چیزی که می خواهید آن را برجسته کنید، بسیار مفید خواهند بود.

عکس یا فیلم خالی: با وجود اینکه معمولا استفاده نمی شوند، با این حال شما می توانید گرافیکی قانع کننده ،بدون نیاز به متن، ایجاد کنید.

 

برای مطالعه ادامه این مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگبه سایت ویرلن  virlan.coمراجعه کنید.