چمدان : افزایش عجیب قیمت بلیت پروازهای داخلی در چند روز اخیر، فرودگاه‌های را خالی از مسافر و صندلی‌های هواپیماها را بی‌مسافر کرد. در این شرایط گردشگری کشور به شدت دچار تزلزل شده بود تا جایی که علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که کمیته‌ای به منظور واقعی سازی قیمت پروازها و سفر ایجاد شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز همزمان با این درخواست‌ها تاکید کرد که در شرایط فعلی حفظ صنعت هوانوردی مهمتر از قیمت بلیت است.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به برگزاری این جلسه در صبح امروز شنبه سوم شهریور ماه اعلام کرد: در جریان این جلسه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که با وجود آزادسازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر ماه امسال تغییری در آنها ایجاد نکند.

  تصمیم جدید منطقه آزاد کیش درباره بلیت پرواز تهران – کیش | نرخ پروازهای ارزان شده یک ایرلاین | تسهیلات برای صاحبان کارت کیشوندی‌

به گفته وی، با اجرایی شدن این سیاست، نرخ‌های اجرایی شده در طول روزهای گذشته به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که نرخ جدید پروازها تا ساعات آینده روی سایت شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌گیرد، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته نرخ پرواز تهران ـ اصفهان ۲۹۰ هزار تومان، تهران ـ‌ شیراز ۳۸۰ هزار تومان، تهران ـ مشهد ۳۹۰ هزار تومان، تهران ـ کیش ۵۱۰ هزار تومان و تهران ـ بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

سقف قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرهای پروازی

تهران – بندرعباس ۵۴۰ هزار تومان
تهران – اصفهان ۲۹۰ هزار تومان
تهران – شیراز ۳۸۰ هزار تومان
تهران – مشهد ۳۹۰ هزار تومان
تهران – کیش ۵۱۰ هزار تومان
  واکنش دو مقام سازمان هواپیمایی درباره جهش عجیب قیمت پروازها | جوگیر نشویم ؛ خیلی گران نشد | تصاویر حال و هوای دو فرودگاه تهران

سامانی ادامه‌ داد: این نرخ‌ها سقف مجاز قیمت بلیت پروازها به شمار می‌رود و در صورت عدم کشش بازار و تصمیم گیری شرکت‌های هواپیمایی امکان پایین آمدن آن نیز وجود دارد، اما قطعا هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت که بیشتر از این قیمت بلیت فروشی کند.

وی با بیان این که کاهش تعداد مسافران حاصل از افزایش نرخ بلیت قطعا برای ایرلاین‌ها اتفاق به صرفه‌ای به شمار نمی‌رود به ایسنا گفت: با وجود تمام فشارهای بین‌المللی که تامین نیازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران را با دشواری‌های فراوان مواجه می‌کند و علی‌رغم این که با سیاست‌های جدید ارزی شرایط برای تامین نیازهای شرکت‌ها بسیار دشوارتر از گذشته شده است اما ایرلاین‌های داخلی تصمیم گرفته‌اند با همراهی با سیاست‌های دولت، نرخ‌های مشخصی را تعیین کنند و به آنها پایبند باشند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در رابطه با پروازهای خارجی نیز تلاش می‌شود تا تصمیمات قطعی اتخاذ شده و کاهش نرخ‌ها در این حوزه نیز اجرایی شود.

  نرخ‌های عجیب پروازهای داخلی | رفت و برگشت تهران – شیراز: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان! | ویدئوی واکنش وزیر راه به قیمت عجیب پروازها

واکنش معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به قیمت مسیر کیش – تهران – کیش

علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در واکنش به افزایش عجیب قیمت بلیت کیش – تهران – کیش گفت: با توجه به افزایش ونوسان نرخ بلیت پروازها توسط شرکت های هواپیمایی در کشور، به منظور تامین رفاه مسافران و شهروندان و کاهش هزینه‌های سفر برای گردشگران و ساکنان کیش با دستور دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش نرخ بلیت هواپیما درمسیرتهران- کیش – تهران توسط شرکت هواپیمایی کیش کاهش یافت.

وی گفت: براین اساس از چهارشنبه ۳۱ مرداد و همزمان با عید سعید قربان، نرخ یک طرفه بلیت هواپیما در مسیر کیش تهران و بالعکس برای مسافران از ۳۴۰ هزار تومان به ۲۷۵ هزار تومان در فروش سیستمی کاهش یافت. همچنین برای شهروندان جزیره کیش بلیت مسیر پروازی کیش – تهران در هر لگ پروازی با قیمت ۲۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

  حذف بلیت‌های چارتری در مسیرهای غیرزیارتی و غیرسیاحتی | پروازها حداکثر ۵۰ درصد گران می‌شوند | سامانه نیما افزایش قیمت بلیت هواپیما را کمتر می‌کند

معاون سابق سازمان هواپیمایی:  نمی‌توان به صورت دستوری قیمت بلیت را کاهش داد

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری نیز روز گذشته درباره دستور مسوولان مبنی بر کاهش قیمت بلیت هواپیما گفت: قیمت بلیت هواپیما از چند سال گذشته آزادسازی شده است و نمی‌توان به صورت دستوری قیمت بلیت را کاهش داد. دستور مسوولان مبنی بر گرانفروشی بیشتر از تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی بلیت‌ها بوده است.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت هوانوردی دچار شوک شده است، گفت: مدیران ایرلاین‌ها در حال بررسی وضعیت بازرگانی خود هستند اینکه چگونه در این شرایط قیمت با ریزش مسافر هزینه‌های خود را سربه‌سر نگه دارند. از طرفی دیگر به مشتریان هم این شوک وارد شده و به طور قطع با ریزش مشتری در سفرهای هوایی مواجه خواهیم بود.

منظری افزود: سفر هوایی سهم کوچکی در سبد هزینه‌های خانوار داشته که با این وضعیت انتظار حذف سهم سفرهای هوایی در هزینه‌های خانوار وجود دارد.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه تا چند ماه آینده مشتریان واقعی سفرهای هوایی مشخص خواهند شد، گفت:‌ تا دو سه ماه آینده مشخص خواهد شد که چند درصد از مردم توان خرید بلیت هواپیما با قیمت‌های واقعی را دارند.

  دستور فوری رئیس‌جمهوری برای حل مشکل افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما | دستور روحانی به وزیر صنعت ابلاغ شد
  افزایش حداقل ۷۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی | نرخ بلیت مسیرهای خارجی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد
  سه ایرلاین مطرح دنیا پروازهای خود به ایران را متوقف کردند | هواپیمایی اتریش: ما همچنان به ایران می‌آییم