چمدان: نوسان قیمت بلیت پروازهای داخلی و به ویژه خارجی طی چند ماه اخیر نارضایتی مسافران را نیز به همراه داشته است. در جدیدترین تاثیرات این وضعیت و نوسان می‌توان به کنسل شدن پروازهای خارجی شرکت هواپیمایی زاگرس اشاره کرد که با اعتراض و انتقاد مسافران و گردشگران همراه شده است.

هواپیمایی زاگرس بنا به آنچه برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند در اقدامی عجیب با کنسل کردن چند پرواز خارجی در هفته‌های اخیر سبب بروز مشکلاتی عدیده برای ایرانیان در کشورهای خارجی شده است. هواپیمایی زاگرس روز گذشته نیز برای چندمین بار طی هفته‌های اخیر پروازهای خارجی خود را بدون هیچ جبران خسارتی کنسل کرده که سبب افزایش قیمت بلیت پروازهای استانبول به تهران تا ۱۵ برابر افزایش شد.

واکنش شرکت هواپیمایی زاگرس 

شرکت هواپیمایی زاگرس ضمن تکذیب قیمت بلیت ۱۵ میلیون تومانی در مسیر استانبول – تهران اعلام کرد: پروازهای استانبول این شرکت به صورت چارتر بوده است و عملکرد ناصحیح برخی سودجویان با هدف حذف رقیب از بازار، قیمت پروازهای استانبول را حتی از مسیرهای داخلی ارزانتر کرده که این موضوع مصداق بارز رقابت مضره است به همین دلیل این شرکت برای جلوگیری از هدر رفتن منابع ملی و خروج بیهوده ارز از کشور طبق درخواست چارتر کننده تصمیم توقف پروازهای استانبول به صورت موقت را در دستور کار قرارداده و طبق اعلام آژانس چارتر کننده کلیه مسافرینی که از شرکت زاگرس و آژانس‌های طرف قرارداد این شرکت بلیت تهیه کرده‌اند با زاگرس به تهران مسافرت کرده‌اند و در صورتی که مسافری از هواپیمایی زاگرس بلیت خریداری کرده ولی موفق به پرواز نشده است چارتر کننده متعهد به جبران خسارت است، متاسفانه رقابت مضره سودجویان که به صورت سازمان یافته فعالیت می‌کنند به سازمان هواپیمایی گزارش شده و در انتظار پیگیری و اقدام لازم از سوی آن سازمان هستیم.