چمدان: سوجرن، شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده داده‌های مربوط به سفر است که مقر اصلی آن در نبراسکا است و در شهرهای سانفرانسیسکو، برلین، دبی، دوبلین، هنگ‌کنگ، استانبول، لندن، مکزیکوسیتی، نیویورک، پاریس، سنگاپور و سیدنی هم شعبه دارد.

این شرکت به‌ سنت پنج سال اخیر «گزارش تبلیغات سفر» را منتشر کرد. گزارش ویژه سال ۲۰۱۹ با نظرسنجی بیش‌ از ۶۰۰ بازاریاب سفر در سراسر جهان انجام شده است.

هدف از این گزارش درک بهتر چالش‌ها و موفقیت‌هایی است که در حوزه توسعه تبلیغات سفر وجود دارد.

نتیجه گزارش جدید سوجرن نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کل تبلیغات سفر در سال ۲۰۱۸ به‌ صورت دیجیتال بوده است و دو سوم بازاریاب‌های سفر اظهار داشته‌اند که در سال ۲۰۱۹ از فضای دیجیتال استفاده بیشتری خواهند کرد.

این‌ میان به‌ نظر می‌رسد کانال‌ها، سکوها و دیگر ابزار دیجیتالی که در شبکه‌های اجتماعی در دسترس قرار دارند بیشترین توجه را جلب کرده‌اند به‌ طوری‌که ۴۶ درصد از بازاریاب‌های سفر «آگهی‌های شخصی‌شده و پیشنهادهای ویژه لحظه‌ای» را برای تبلیغات انتخاب کرده‌اند.

درصد استفاده بازاریاب‌های سفر از یوتیوب برای انجام تبلیغات در حوزه سفر

افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی

با وجود مشکلات حقوقی که در سال ۲۰۱۸ برای فیسبوک ایجاد شد اما درآمد حاصل از تبلیغات در سکوی این شبکه اجتماعی همچنان با سرعت بالایی به رشد ادامه داد و به‌ حدود ۳۳ میلیارد دلار رسید زیرا فیسبوک آگهی‌هایش را برپایه جامعه هدف دقیق و در مقیاس جهانی وسیع عرضه می‌کند.

اینستاگرام هم همانند فیسبوک امکانات تبلیغی ویژه‌ای را برای کمک به بازاریاب‌های سفر ارائه کرده که این امکان را فراهم می‌کند بازاریاب‌های سفر محصولاتشان را دقیقا بر اساس نیازهای گردشگران معرفی کنند. به‌ همین‌ علت ۵۵ درصد از بازاریاب‌های شرکت‌کننده در پیمایش سوجرن اظهار داشته‌اند که در سال ۲۰۱۹ برنامه‌هایی را برای تداوم بیشتر تبلیغات اینستاگرامی درنظر دارند.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۲۳ درصد از مشتریان آگهی‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۸ از طریق ویدئو تبلیغاتشان را دریافت کرده‌اند.

تبلغیات ویدیویی ازطریق یوتیوب

با وجود قدرت بالای ویدیو، بازاریاب‌های سفر می‌توانند از طریق سکوی پرطرفدار یوتیوب خدماتشان را عرضه کنند. به‌ طوری‌‌ که ۵۳ درصد از بازاریاب‌های سفر در سال ۲۰۱۸ از این ابزار استفاده کرده‌اند و ۵۴ درصد (یک‌ درصد افزایش) در نظر دارند در سال ۲۰۱۹ از یوتیوب و ۵۰ درصد هم از استوری‌های اینستاگرام برای معرفی معرفی و تبلیغات سفر استفاده کنند.

با وجود این ۲۲ درصد از این مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که در حال حاضر از یوتیوب برای تبلیغ‌ کردن سفر استفاده نمی‌کنند و فعلا برنامه‌ای برای آن ندارند.

همچنین، برپایه این گزارش ۹ درصد از مشتریان آگهی‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۸ ازطریق ویدیو تبلیغات مورد نیازشان را دریافت کرده‌اند.

۴۹ درصد از بازاریاب‌های سفر هم اظهار داشته‌اند که از استوری‌های فیسبوک برای جذب گردشگران بهره‌مند خواهند شد. به‌اعتقاد مصاحبه‌شوندگان در این پیمایش، ویدیو می‌تواند با سرعت بالایی جامعه هدف سفر را تحت تاثیر قرار دهد.

  تصاویر ۱۰ هتل برتر اینستاگرامی جهان │ هتل‌های دبی هنوز فوتوژنیک نیستند!
  اینستاگرام، اینستاگرام ؛ چقدر در این سفر به من خوش گذشت؟│ آمارهای عجیب از گردشگران نسل Y