چمدان: ولی تیموری، در نشست با رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد، ضمن تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان در حوزه گردشگری، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری است و برای دستیابی به این مهم، از کلیه ابزارهای  تخصصی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای تخصصی و توانمند که یاریگر بالا بردن سطح کیفیت خدمات مورد استفاده گردشگران است، سازمان استاندارد و بخش پژوهشگاه آن به شمار می‌آید، افزود: پیش از این بارها در زمینه تدوین ضوابط و تشکیل کارگروه مربوطه از توانمندی‌های سازمان استاندارد به عنوان یکی از اعضای اصلی بهره‌مند شده‌ایم و دانش به‌روز و تخصصی مربوطه را در ضوابط تهیه شده به کار بسته‌ایم.

تیموری با اشاره به اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی همواره در اولویت  فرآیندهای حوزه استانداردسازی خدمات گردشگری قرار دارد، اظهار کرد: آنچه هدف تخصصی بخش گردشگری به شمار می‌آید قرار گرفتن پیوست علمی سازمان استانداردسازی در محتوا و سیستم‌های تعریف شده برای دستیابی به سطحی مطلوب از خدمات است و این اقدام تنها با استمرار در ارتباط دو طرفه معاونت گردشگری و پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران ایجاد می‌شود.

معاون گردشگری در راستای تقویت این همکاری خاطرنشان کرد: تهیه تفاهم‌نامه همکاری و نیز تشکیل کارگروه فنی مشترک باموضوع استانداردسازی خدمات می‌تواند دانش و تخصص دو حوزه را در راستای افزایش تعاملات فرابخشی و دستیابی به هدف غایی ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مهیا سازد.

تیموری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری حلال در ایران یادآور شد: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری دو طرف، پرداختن به  ضوابط و استانداردهای اجرایی گردشگری حلال در کشور است، به گونه‌ای که علیرغم حلال بودن کلیه خدمات گردشگری در کشور بتوانیم در رقابت با کشورهای فعال در این حوزه، در قالب استانداردهای بین المللی، حضوری فعال داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تنها مقصد گردشگری در دنیا هستیم که فقط و فقط خدمات حلال ارائه می‌کنیم. بنابراین اعتقاد دارم باید طی یک مکانیسم ساده، بی‌هزینه و کوتاه، اولاً استاندارد حلال را به همه خدمات سفر اعطا کنیم و در گام مهم‌تر بعدی بتوانیم در سطح بین‌المللی این برند حلال را به طور شایسته معرفی و تبلیغ نماییم.

معاون گردشگری در پایان تاکید کرد: آنچه خروجی تعامل دو طرفه حوزه معاونت گردشگری و سازمان استاندارد ایران خواهد بود؛ کسب رضایتمندی گردشگران است که با قابل سنجش کردن موضوع کیفیت از طریق روش بومی سازی استانداردهای بین المللی، امکانپذیر خواهد شد.