چمدان: این کتاب در ۵ فصل با موضوعات توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی شرکتی و گردشگری پایدار، مدیریت آب، انرژی و پسماند در هتل، ارتباط مردم و جوامع با هتل و اهرم منافع در هتل های مسئولیت پذیر به بررسی این حوزه می‌پردازد.

این کتاب بر اساس پژوهشی با عنوان «نقش مسئولیت اجتماعی شرکتی در مدیریت انرژی ، آب و پسماند در صنعت هتل داری و گردشگری پایدار» نوشته شده‌است. این پژوهش میدانی روی هتل‌های چهار و پنج ستاره استان‌ها و شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، گیلان و مازندران انجام شده واین کتاب موضوعات پژوهش را روایت و ایده‌ها را به گونه ای ترسیم کرده که چارچوبی یکپارچه راتشکیل می‌دهند.

این چارچوب نه تنها جوانب فراسوی خلق استراتژی کسب و کار پایدار در صنعت هتل داری، بلک جوانب مهم انسانی و زیست محیطی در زمینه نحوه مدیریت هتل‌ها، منابع انسانی و گردشگران و رضایت مندی آنها برای اجرای عملی این ایده‌ها را بیان می‌کند. این کتاب علاوه بر تعداد زیادی مطالعه موردی، سیاست‌ها، استراتژی ها و نیز اقدامات کاربردی زیادی را برای هتل ها در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی ارایه می‌کند.