ماکام پدرام اول آذر ماه در حاشیه آیین بهره برداری آزمایشی قطار قزوین – رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: احداث پل ۶۵۰ متری با ارتفاع ۳۰ متر برروی پل شاهرود نیز از دیگر خلاقیت‌های معماری ایرانی به کار رفته در این طرح ملی بوده است.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از پروژه خط آهن سراسری قزوین – رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات احداث خط آهن قزوین – رشت در ۸ قطعه پیگیری شده است، تاکید کرد: این پروژه از ایستگاه سیاه چشمه قزوین به سمت رشت جدا شده و تا ایستگاه اول یعنی کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه است.

  آغاز بهره‌برداری آزمایشی قطار قزوین – رشت | بزرگترین پل راه آهن کشور روی سد منجیل احداث شد

پدرام با اشاره به ۲ خطه شدن این پروژه از ایستگاه کوهین به لوشان به طول ۴۰ کیلومتر به ایرنا گفت: ادامه این مسیر از لوشان تا رشت یک خطه بوده و سرعت قطار نیز در حوزه مسافری ۱۶۰ و در باری نیز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

به گفته مدیر اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گیلان، جا به جایی سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و سه میلیون و ۳۸۰ هزار مسافر در این کریدور ریلی پیش بینی شده است.

این مسئول اجرایی در پایان اظهار داشت: برای احداث پروژه خط آهن قزوین – رشت ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر و ۶۲ دستگاه پل به مورد اجرا گذاشته شده است.

  تهرانی‌ها به زودی با قطار می‌توانند به رشت بروند | افتتاح آزمایشی خط آهن قزوین – رشت در هفته آینده