چمدان : پیشخدمت‌ها، مسئولان پذیرش، گارسون‌ها، مهمانداران و دستیاران نسل جدیدی از ربات‌ها درحال ظهورند که بسیار ساکت، مودب، دقیق و بسیار موثر هستند. اما آن‌ها از بهترین مدارس هتلداری جهان فارغ‌التحصیل نشده‌اند بلکه محصول شرکتی در سیلیکون‌ولی هستند که مدتی است ربات‌های برنامه‌ریزی‌شده برای کار در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را تولید می‌کند.

اولین‌بار هتل آلوفت در کوپرتینوی سلیکون‌ولی از اولین ربات شرکت Savioke Relay رونمایی کرد. این ربات انسان‌نما که «بوتلر» نام دارد یک متر قد و ۴۰ کیلوگرم وزن داشت. این ربات مهماندار طبقات را بالا و پایین می‌رفت و سفارش‌های مهمانان را تحویل می‌داد. ردیابی این ربات ازطریق دوربین‌های مداربسته و هدایت آن ازطریق شبکه وای‌فای انجام می‌شد.

تکالیف مختلفی بر عهده بولتر بود؛ صبح‌ها جلوی در اتاق‌ها روزنامه می‌گذاشت. سینی‌های غذا را تحویل می‌داد و بشقاب‌های خالی را تحویل می‌گرفت. نامه‌ها و بسته‌های پستی را به دست مهمانان می‌رساند، گل‌های تازه در اتاق‌ها می‌گذاشت. پس‌از شگفتی آغازین مسافران این هتل و کارمندان، بولتر به یکی از افراد خانواده تبدیل شد. ازآنجاکه باوجود هزینه بالای نگهداری بولتر، این ربات حقوق نمی‌گرفت و کارمند نمونه بود، هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت (مالک گروه آلوفت) برای سایر هتل‌هایش در سراسر آمریکا شروع به استفاده از ربات‌های شرکت Savioke Relay کرد و امروزه تمام هتل‌های این شرکت به این ربات مجهز شده‌اند.

ربات گارسون در اچ هتل، لس‌آنجلس

 

ربات پذیرشگر در هتل ماندارین اروینتال، لاس‌وگاس

 

ربات مهماندار در هتل وستین بوفالو، نیویورک

 

ربات پذیرشگر در هتل ماندارین اروینتال، لاس‌وگاس

 

ربات مهماندار در هتل وستین بوفالو، نیویورک

 

ربات مهماندار در هتل وستین بوفالو، نیویورک

 

سی‌لئو و لئو، دو ربات مهماندار در هتل وستین بوفالو، نیویورک
  تصاویر هتلی عجیب در کشور آفتاب تابان که خدمه‌اش روبات‌اند! │ هیچ انسانی کارمند این هتل نیست