چمدان : این قانون که از اول جولای برای تمام جاده‌های برون‌شهری دو باند اجرا شده است سرعت مجاز را در این جاده‌ها از ۹۰ به ۸۰ کیلومتربرساعت کاهش می‌دهد.  ۴۰۰ هزار کیلومتر از مسیرهای جاده‌ای فرانسه مشمول این قانون می‌شوند.

بسیاری از انجمن‌های اتومبیلرانی و موتورسیکلت‌رانی و حتی برخی از وزاری کابینه نسبت به این قانون واکنش نشان داده‌اند اما ادوار فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه در پاسخ به مخالفان می‌گوید: «برای قانونی که معتقدم به نجات جان ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در سال منجر می‌شود آماده‌‌ام تا به شخصیت منفوری تبدیل شوم.»

فیلیپ ادامه می‌دهد: «کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای یکی از اصول بنیادی در سیاست عمومی است.»

مرگ‌ومیرهای جاده‌ای در فرانسه در سال‌های قبل با کاهش چشمگیری مواجه بود و در سال ۲۰۱۳ با ۳هزارو۴۲۷ نفر کشته به کمترین میزان خودش رسید. اما بین‌سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رقم کشته‌شدگان در جاده‌های این کشور دوباره روندی روبه‌رشد گرفت و به ۳هزارو۶۸۴ نفر رسید.

  رتبه وحشتناک ایران در مرگ‌های جاده‌ای | اکونومیست: بنزین ارزان در خاورمیانه عامل تصادفات است