چمدان: رضا جعفرزاده با بیان اینکه هم اکنون ۲ تا ۲.۵ درصد مردم ایران از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند گفت: سازمان هواپیمایی طبق قانون، نرخ تکلیفی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد اما مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی دامنه نرخی را بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز تعیین کرده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی و بخش دیگر غیر ارزی است. مطابق محاسبات صورت گرفته ۶۴ درصد این هزینه‌ها ارزی و ۳۶ درصد ریالی است که باید شرکت‌ها پرداخت کنند.

وی یادآور شد: نگاه سازمان هواپیمایی کشوری فقط به این نیست که هواپیما باید بپرد بلکه هواپیما باید ایمن بپرد. ۳۱۰ فروند هواپیمای سنگین در حوزه مسافری و تعدادی در بخش کارگوی کشور داریم که این هواپیماها برای پریدن باید ایمن باشند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه درصدی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است به صدا و سیما گفت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده به دلیل کاهش نرخ ارز نسبت به ارزیابی و کاهش دوباره قیمت بلیت هواپیما اقدام کنند. نرخ ارز این روزها درصدی پایین آمده بنابراین به همان نسبت بلیت هواپیما باید کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: فروش بلیت هواپیما خارج از دامنه نرخ مورد تعیین از سوی شرکت‌های هواپیمایی، تخلف بوده و با هرگونه تخلف مراکز فروش در این زمینه برخورد خواهد شد.

  کاهش قیمت بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور ماه ؛ نرخ‌های جدید اعلام شد | حداکثر قیمت پروازهای داخلی یک میلیون تومان شد