چمدان :  مهرداد تقی‌زاده در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو با اشاره به موضوع تامین ارز شرکت‌های هواپیمایی گفت: بانک مرکزی اعلام کرده دیگر نمی‌تواند ارز دولتی در اختیار ایرلاین‌ها قرار دهد از این رو ایرلاین‌ها باید بتوانند امورات خود را بگذرانند یا شرکت را تعطیل کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی در مرز تعطیلی حرکت می‌کنند درباره قراردادهای خرید هواپیما گفت: قراردادهای خرید هواپیما کنسل نشده و هچمنان باقی است، اما به دلیل تحریم‌ها مسکوت شده است. قطعا بعد از دوره خاص قراردادها دوباره علیاتی می‌شود.

  علت افزایش بهای بلیت هواپیما | ایرلاین‌های ایرانی نابود می‌شوند؟

تقی‌زاده گریزی به ماجرای اختلاف سازمان هواپیمایی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با دلایل سقوط هواپیمای ATR آسمان زد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته جعبه سیاه هواپیما خلبان مقصر سقوط هواپیما بوده است. در بررسی جعبه سیاه مشخص شده که کمک خلبان به خلبان می‌گوید آب و هوا خراب است بهتر است برگردیم که خلبان به این مسئله توجه نمی‌کند.

وی درباره روند اجرای قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان گفت: قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان هم از سمت تهران و هم از سمت اصفهان در حال ساخت است اما در رابطه با ایستگاه قم مشکلاتی داریم که در نوع خود عجیب است. در اکثر کشورها شهرداری‌ها در صدد هستند با لابی‌گری قطار سریع‌السیر از شهر عبور کند اما در قم این اتفاق برعکس است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: متاسفانه در قم نمی‌خواهند قطار سریع‌السیر از داخل شهر عبور کند که این مسئله باعث کُندی در روند ساخت شده است.

تقی‌زاده با تاکید بر این‌که عبور قطار سریع‌السیر از بیرون شهر قم هزینه‌های ساخت این پروژه را کاهش می‌دهد، گفت: در حال حاضر زیرسازی این پروژه در حال انجام است.

  افزایش حداقل ۷۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی | نرخ بلیت مسیرهای خارجی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد
  تکلیف قیمت بلیت پروازهای خارجی روشن شد | تاثیر نرخ ارز بر پروازهای خارجی
  تامین و پرداخت ارز مسافرتی در ۵ بانک | سرنوشت ارز خدمات اخذ روادید | نحوه تأمین و انتقال ارز برای شرکت‌های مسافرتی و گردشگری