چمدان: رحمت رحمت‌نژاد اول آذر ماه گفت: این خط راه آهن از یکم آذر به مدت چهار روز مسدود است. در مدت بازسازی تمام قطارهای باری و مسافری از جمله قطارهای محلی و سراسری نمی‌توانند از این محور تردد کنند.

به گفته وی عملیات بازسازی و نوسازی شبانه‌ روزی بوده و به‌ مدت چهار روز انجام می‌شود.

مدیر کل راه آهن لرستان افزود: بازسازی راه آهن سراسری تهران – جنوب در محدوده استان از سال ۹۲ آغاز و تاکنون با اجرای طرح در ۱۴۰ کیلومتر مسیر ریلی، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

رحمت نژاد اضافه کرد: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه‌های چند روزه به صورت موقت مسدود و کار بازسازی بلاک قارون – بیشه بطول ۱۷کیلومتر انجام شود اما با توجه به حجم جا به جایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران – جنوب ایجاد نشود.

وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای ۱۹ دهانه تونل به طول بیش از ۹ کیلومتر، ۶ دهانه پل به طول ۵۶۷ متر و ۴۴ دهانه قوس است.

به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می‌گویند.