چمدان : رویدادهای مردمی بین‌المللی یکی از بهترین بسترهای تبلیغات برای کشورهای  مایل به جذب گردشگر به حساب می‌آیند و ما  اکنون درست در یکی از مهم‌ترین این رویدادها یعنی جام جهانی روسیه  قرار داریم که تیم ملی ایران نیز در آن حضور دارد و هزاران نفر از سراسر دنیا برای تماشای این بازی‌ها  گرد هم آمده‌اند.

در چنین بستری تا کنون اخباری مبنی براینکه معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چه اقدامی برای تبلیغ گردشگری ایران در جام جهانی داشته منتشر نشده‌است، به جز اینکه در سال گذشته لیلا اژدری  سرپرست وقت دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وقت از تخصیص بودجه برای تبلیغ گردشگری ایران در جام جهانی خبر داده بود که البته به دلیل تغییرات سریع در معاونت گردشگری وی از این سمت کناره گرفت و سرانجام صحبت‌های او مشخص نشد. محمد محب خدایی معاون گردشگری نیز هزینه‌های زیاد را  مانعی برای انجام  تبلیغات خوانده بود.

بنابراین به نظر می‌آید که رویداد جام‌‍جهانی نیز به دیگر فرصت‌های سوخته تبلیغات گردشگری پیوست.

بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از اقدامات معاونت گردشگری در جام جهانی

البته تنها این رسانه‌ها نیستند که تا کنون خبری از اقدامات معاونت گردشگری در جام جهانی ندارند بلکه نمایندگان مجلس نیز در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

ذبیح الله نیکفر سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار چمدان در این باره می‌گوید، تا کنون گزارشی در این زمینه در مجلس، فراکسیون گردشگری یا کمیسیون‌های تخصصی مشاهده نکرده‌ایم.  شاید که بعد از اتمام جام جهانی چنین گزارشی تهیه شود.

او با اشاره به اینکه اینگونه رویدادها فرصت بسیار مناسبی برای گردشگری ایران است افزود: جام جهانی، جشنواره‌های مختلف و دیگر رویدادهای بین‌المللی فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ، جاذبه‌ها و آیین‌های ایرانی است.

نیکفر ادامه داد: بنابراین انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری وزارت امور خارجه برنامه‌هایی در این زمینه در محل رویداد جام جهانی داشته باشدو هیات‌ها و افرادی مسلط به زبان‌های مختلف و آموزش دیده را به روسیه اعزام کرده‌باشد.

سخنگوی فراکسیون گردشگری مجلس اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های ایران کم نیست، در حالی که دشمنان این آب و خاک  و نظام، کشور ما را به گونه‌ای دیگر به مردم کشورهای دیگر معرفی کرده‌اند و این بهترین فرصت بود تا گردشگران خارجی با ایران آشنا شوند.

  فرصت تبلیغاتی دور زمین در جام‌جهانی برای گردشگری از دست رفت