چمدان:  محمد اسلامی افزود: یکی از وعده‌های مهم دولت تدبیر و امید، اتصال مراکز استان‌ها به راه‌آهن سراسری کشور است و در این راستا این دو خط آهن اجرایی شده و امسال به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: مسیر جایگزین خط تبریز تا بستان آباد در حال تکمیل ریل گذاری است و پس از پایان عملیات روسازی و ریل گذاری دو پل یک هزار متری واقع در مسیر تبریز به بستان آباد، پروژه تکمیل و راه آهن جایگزین به تبریز متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌آهن قزوین- رشت نیزگفت: اتصال خط ریلی به شهر رشت در دستور کار قرار دارد و در هفته آینده در این مسیر قطار حرکت آزمایشی خود را برای تست‌های اولیه انجام خواهد داد.

اسلامی افزود: عملیات اجرایی پروژه راه آهن ارومیه – مراغه که از ۱۷ سال پیش آغاز شده بود با اراده دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ شتاب گرفت و روز گذشته با افتتاح آن جامعه منتخب از خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران با قطار از ارومیه به مشهد مقدس اعزام شدند.

عملیات اجرایی راه آهن مراغه – ارومیه که در سال ۱۳۸۰ شمسی آغاز شد و هنگام روی کارامدن دولت تدبیر و امید تا مهاباد اجرایی شده بود.

خط آهن مراغه – ارومیه به عنوان خط واصل ارومیه به تهران دارای چهار ایستگاه اصلی در شهرهای میاندوآب، مهاباد، نقده و ارومیه است و ایستگاه ارومیه با ۱۶ هزار مترمربع وسعت از بزرگترین ایستگاه های راه آهن کشور محسوب می‎شود.

  بهره‌بردای رسمی قطار قزوین – رشت در ماه آینده | معاون اول رئیس جمهور ۲۶ آبان مسافر قطار رشت می‌شود