چمدان: علی مجدآرا افزود: طرح تاکسی دوچرخه که برگرفته از تجربیات موفق کشور هلند است، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: طرح مزبور مدتی پیش توسط «آلن پطروسیان» مسئول دوچرخه سواری همگانی کشور در دومین جلسه کارگروه تولید و اشتغال فدراسیون ورزش‌های همگانی مطرح شد که مورد موافقت و حمایت این فدراسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح به زودی توسط بخش خصوصی و با همکاری شهرداری‌ها، سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید و نخستین قدم برای تحقق این هدف تعیین محل امن برای دوچرخه است که ابتدا باید جاده مناسب این طرح را مهیا کنیم.

تاکسی دوچرخه در خیابان‌های تهران

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر اینکه تاکسی دوچرخه نوعی تاکسی دوستدار سلامت و طبیعت است، اظهار داشت: راه اندازی خطوط مسافربری داخل شهری و به خصوص در پیاده‌روهای فرهنگی، ورزشی و مراکز خرید موجبات حمل و نقل پاک و پویا از طریق این نوع سه چرخه فراهم می‌شود.

مجدآرا درباره ویژگی‌های این وسیله نقلیه اظهار داشت: تاکسی دوچرخه از ویژگی‌های پراهمیتی همچون ارتقاء تحرک ذهنی و جسمی در جامعه از طریق راکبین برخوردار بوده و دارای منافع ملی در صرفه جویی سوخت‌های فسیلی، تقلیل یافتن استفاده وسایل نقلیه آلاینده و همچنین اشتغال‌زایی در قشر جوان به خصوص دانشجویان از طریق جابجایی دو یا چند مسافر است که جایگاه پراهمیتی در صنعت ارزآور گردشگری کشور دارد.

وی به طرح‌های دیگر در دست اقدام این فدراسیون اشاره کرد و به ایرنا گفت: در طرحی دیگر قصد داریم در مینی بوس‌هایی که به عنوان سرویس مدارس از آنها استفاده می‌شود دوچرخه‌های ثابتی نصب کنیم تا دانش آموزان در رفت و برگشت به محل تحصیل خود در داخل این وسیله نقلیه بتوانند رکاب بزنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین یادآور شد که در سه سال گذشته، بیش از ۲۱ درصد مردم در ورزش‌های همگانی شرکت داشتند که اکنون برای تخمین میزان مشارکت مردم در آن، شرکتی در حال پایش به صورت دقیق این آمار در تمامی استان‌ها است.