چمدان: طولانی‌ترین پل گذرگاه دریایی جهان پس‌ از ۹ سال که از آغاز ساخت آن می‌گذرد فردا ۲۴ اکتبر افتتاح می‌شود. این پل که ۲۰ میلیارد دلار هزینه داشته است، هنگ‌کنگ و ماکائو را به شهر جوهای در سرزمین اصلی چین متصل می‌کند.

این پل که طولش به ۵۵ کیلومتر می‌رسد قرار بود سال ۲۰۱۶ افتتاح شود اما به‌ دلایلی افتتاح آن دو سال به تعویق افتاد.

هدف اصلی چین از ساخت این پل، برقراری خط اتصال زمینی در «منطقه خلیج بزرگ‌تر» بود که در فضایی به وسعت ۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع در جنوب چین گسترده شده و ۱۱ شهر از جمله هنگ‌کنگ و ماکائو را در بر می‌گیرد و در مجموع حدود ۶۸ میلیون نفر از جمعیت ۱٫۴ میلیاردی چین را در خودش جای داده است.

مدت زمان سفر بین این شهرها با افتتاح این پل از سه ساعت به حدود ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد و به‌این‌ترتیب به مسافران روزانه و گردشگران اجازه می‌دهد که به راحتی در این منطقه جابه‌جا شوند.

فقط شهر هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۶ میزبان ۵۶٫۷ میلیون گردشگر ورودی بود. گردشگرانی که اکنون با افتتاح این پل در ۲۴ اکتبر می‌توانند به‌راحتی از مناطق سرزمین اصلی چین هم بازدید کنند.

در ساخت این پل ۴۰۰ هزار تن فولاد استفاده شده که این میزان ۴٫۵ برابر بیشتر از مقدار فولاد به‌کار رفته در پل دروازه طلایی سانفرانسیکو در آمریکا است.

پل گذرگاه دریایی هنگ‌کنگ- جوهای دربرابر زلزله با بزرگای ۸، طوفان‌های سهمگین و برخورد کشتی‌های باری عظیم پرارتفاع مقاوم است.

طولانی‌ترین پل گذرگاه دریایی جهان پس‌ از ۹ سال که از آغاز ساخت آن می‌گذرد فردا ۲۴ اکتبر افتتاح می‌شود. این پل که ۲۰ میلیارد دلار هزینه داشته است، هنگ‌کنگ و ماکائو را به شهر جوهای در سرزمین اصلی چین متصل می‌کند

 

این پل که طولش به ۵۵ کیلومتر می‌رسد قرار بود سال ۲۰۱۶ افتتاح شود اما به‌دلایلی افتتاح آن دو سال به تعویق افتاد

 

هدف اصلی چین از ساخت این پل، برقراری خط اتصال زمینی در «منطقه خلیج بزرگ‌تر» بود که در فضایی به وسعت ۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع در جنوب چین گسترده شده و ۱۱ شهر ازجمله هنگ‌کنگ و ماکائو را در بر می‌گیرد و در مجموع حدود ۶۸ میلیون نفر از جمعیت ۱٫۴میلیاردی چین را در خودش جای داده است

 

با افتتاح این پل، مدت زمان سفر بین این شهرها از سه ساعت به حدود ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد و به‌این‌ترتیب به مسافران روزانه و گردشگران اجازه می‌دهد که به راحتی در این منطقه جابه‌جا شوند