چمدان: سه ماه پیش وزیر سابق راه و شهرسازی در واکنش به گرانی بلیت هواپیما از مردم خواست که بلیت‌‌ها را مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی خرید کنند. اتفاقی که منجر به راه اندازی سایت فروش توسط ایرلاین‌ها ایرانی شد. هر چند این اتفاق تاکنون تاثیری در قیمت بلیت نداشته اما بی تجربگی ایرلاین‌ها در حوزه فروش بلیت و خدمات پس از آن برخی از مسافران را دچار مشکل کرده است.

فروش مستقیم بلیت توسط ایرلاین‌ها با تخفیف موجب اعتراض دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز شده است. رئیس هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی به تازگی در نامه‌ای خطاب به سازمان هواپیمای کشور به مشکلات فروش مستقیم بلیت هواپیما توسط سایت ایرلاین‌ها پرداخته است.

در این نامه آمده است که فروش مستقیم بلیت توسط ایرلاین‌ها با تخفیف هیچ توجیه منطقی اعم از قانونی، عرفی و حتی روابط کسب و کار بین شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی ندارد و در جهت تخریب هر چه بیشتر نظم اندک به جای مانده در بازرگانی هواپیمایی است.

در بخش دیگر این نامه آمده است که این اتفاق مصداف رفتار غیر حرفه‌ای در رقابت است که بین شرکت‌های هواپیمایی در انتخاب درصدهای متفاوت توسط ایرلاین‌های بین نمایندگان فروش خود و شرکت هواپیمایی رخ داده است.

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همچنین با اشاره یک قطعنامه هرگونه اعطای تخفیف در بهای بلیت به صورت مستقیم را دارای منع می‌داند و از سازمان هواپیمایی کشور خواسته تا در اصلاح عملکرد بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی اقدام کند.

به گزارش چمدان، پس از افزایش چشمگیر قیمت بلیت هواپیما برخی از ایرلاین‌ها با قرار دادن صفحه فروش در سایت‌های خود اقدام به فروش مستقیم بلیت هواپیما کرده‌اند.